Even voorstellen

Forum mededelingen en je mag je je hier ook voorstellen.
Plaats reactie
Samedi
Gaat binnenkort een soldeerbout halen

Even voorstellen

Bericht door Samedi » 07 jan 2018, 14:21

Ik heb ditzelfde bericht ook ergens als reactie op een discussie gepost, maar bedacht me daarna dat dat wellicht niet de beste plek is. Daarom hier nog maar een keertje:

“Hallo allemaal,
Zijn er nog mensen actief op dit forum? Ik hoop het en krijg de indruk dat dit in ieder geval niet een echt ingeslapen forum betreft. Ik ben net lid geworden en het lijkt me een leuk forum waarop veel leuke en interessante informatie is te vinden!
Mijn naam is Sam en ik ben ‘m’n hele leven al hobby-matig met radio bezig’. Eind jaren ‘70 begonnen met de -toen- bekende 3-meter zendertjes; de Jostykit HF-65, wat ‘WZ-dingen’ (WZ5, WZ6) en de gangbare buizenzendertjes: ECC85, ecc85-qqe03/13, etc. Toen de 27mc en het geheel draaide een aantal jaren later uit op het halen van mijn zemdmachtiging; eerst C en toen de morse erbij voor A omdat ik vooral geïnteresseerd was in de korte golf.
Bij dit alles is mijn aandacht, met ups en downs, steeds vooral bij het knutselen blijven liggen.
Tegenwoordig ben ik nog maar weinig in de ether actief -op welke band dan ook- en ben ik weer vooral terug bij waar ik mee begon: knutselen aan 3-meter zendertjes. Niks hoogdravends, ik bedenk af en toe eens iets of vind een leuk schema en probeer dat dan op mijn manier werkend te krijgen. Soms bouw ik uit nieuwsgierigheid een kant en klaar kitje, maar dat probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden, omdat daar ‘geen kunst aan is’. En de eindproducten gebruik ik toch niet echt, in de zin dat ik geen ‘uitzendingen meer draai’. Op het moment gaat het vooral om wat kleinere -tot zo’n 15 watt- pll-zendertjes (soms stereo) met frequentie-uitlezing; het bekende werk dus eigenlijk smile
En de enige toepassing waarvoor ik ze op het momente gebruik ik eigenlijk om op de (auto)radio naar de muziek van m’n teeloon te kunnen luisteren op de radio bawa
En het is gewoon erg leuk als iets wat ik in mijn hoofd heb daarbuiten ook blijkt te kunnen werken natuurlijk; daar is voor mij wel een hobby voor nodig... :P

René
Super poster

Re: Even voorstellen

Bericht door René » 10 jan 2018, 19:03

Welkom zou ik zeggen, en dat jostikistje, wie heeft hem niet gehad \??
blackberry, ja ze waren lekker dit jaar.
handen vol geplukt en maar smullen.
Nu maar hopen dat ze volgend jaar net zo lekker zijn.

Plaats reactie