Hoi ik ben Harry

Forum mededelingen en je mag je je hier ook voorstellen.
Plaats reactie
harry64
Gaat binnenkort een soldeerbout halen

Hoi ik ben Harry

Bericht door harry64 » 19 aug 2019, 02:12

Hoi allemaal ik ben Harry. Bouwjaar 1964 en sinds 66 had elektriciteit en alles wat daar mee kon m'n interesse. Zo had ik op 4-jarige leeftijd voor het eerst over accu's gehoord en dacht ik toen de batterij van m'n vraag & antwoordspel leeg was dat ik die stekkertjes ook wel in het stopcontact kon doen voor wat nieuwe stroom in m'n batterijtje. Dat werkte zo niet, wat wel lukte was dat ik m'n eerste optater kreeg via de schroefjes van die banaan stekkertjes en m'n ma haar eerste hartverzakking.

Vanaf de 70-er jaren altijd naar de zeezenders zoals Veronica, Noordzee, Mi-Amigo enz geluisterd. Tot die verdwenen. Dat was jammer dus op zoek naar Alternatief. Die vond ik op de FM-band waar mensen met elkaar spraken en muziek draaiden via een eigen zender. Dát wilde ik ook dus kreeg ik een jostikitje en leerde een kennis van m'n ouders mij solderen.

Dat werkte niet zo denderend dus na enige tijd kwam er na veel sparen een Stentor en dipool.

Ik had ondertussen tijdens m'n scheumtochten het nodige aan draaitafels en zelfs een mengpaneel gevonden bij grofvuil en containers langs de straten op de schoolroute en soms ook een eind daarbuiten. Ze wisten op school ook precies op welke dagen er ergens grofvuil ophaaldag was op m'n route want dan was ik steevast een beetje tot soms uren te laat op school.

Vandaar uit groeide de interesse voor alles wat met elektronica te maken had en had ik ook uiteindelijk mijn eigen piratenstation en later verschillende stations gehad bij en samen met anderen. Was leuk en gepakt worden hoorde er ook bij. Tot de overheid wel erg hard ging 'pakken' en de gevolgen gewoon te groot werden.

Mijn laatste Stentor heb ik nog steeds. Samen met een BLY89A. Zo ook een Pye marine buizen ontvanger die van 60 kHz tot 31 mHz werkte. Sinds kort een PKRD (RDVV) 15 watt notune aangeschaft wat heel andere koek is. En een SDRplay SDR omdat die lange, midden en korte golven nog steeds erg intresant zijn.

Ik hoop dat er nog wat leven in dit forum zit want ik heb een beetje het gevoel dat deze hobby aan het uitsterven is.

Plaats reactie