Nieuwkomers en posten!

Forum mededelingen en je mag je je hier ook voorstellen.
fred amateur
Beheerder

Nieuwkomers en posten!

Bericht door fred amateur » 23 feb 2010, 23:02

Ik zie de laatste tijd veel nieuwelingen op ons forum, maar er wordt toch maar weinig gepost.

Mensen schroom je dus niet, en stel gerust een vraag, of bemoei je met een discussie, dan blijft dit forum levendig, en interesant, want iedereen heeft zijn eigen iedeeen, en bedenkingen en dat heeft een forum als dit hard nodig!

Gr Fred.
Vriendelijkheid kost niets meer, maar maakt het leven stukken aangenamer..!

fred amateur
Beheerder

Re: Nieuwkomers en posten!

Bericht door fred amateur » 01 mar 2010, 10:50

Even weer onder de aandacht brengen. ^up
Vriendelijkheid kost niets meer, maar maakt het leven stukken aangenamer..!

tonio.271
Gaat binnenkort een soldeerbout halen

Bericht door tonio.271 » 09 mar 2010, 20:56

fred amateur schreef:Ik zie de laatste tijd veel nieuwelingen op ons forum, maar er wordt toch maar weinig gepost.

Mensen schroom je dus niet, en stel gerust een vraag, of bemoei je met een discussie, dan blijft dit forum levendig, en interesant, want iedereen heeft zijn eigen iedeeen, en bedenkingen en dat heeft een forum als dit hard nodig!

Gr Fred.
Hallo Fred,

ik ben een nieuweling in de wereld van forums. maar ze zijn erg inventief en leerzaam. ik zal me uiterste best doen om met regelmaat hulp aan andere te bieden indien mijn kennis dit toelaat! Verder wil ik een ieder bedanken voor de nu toe geleverde steun!!

Gr Tonio

Kegelclub

Bericht door Kegelclub » 17 mar 2010, 14:59

juist... toch maar 's eem kijken wat "der fred" allemoal oetfret... :piraat

in elk geval... mooi forum zow! :clap:

rags
Heeft zijn eerste rol tin al op

Bericht door rags » 11 apr 2010, 11:14

nou ik zal me ook maar even voorstellen dan he.
Ik ben dennis rags en ben nu ruim 25 jaar actief bezig met hf , en zoals velen kom ik maar moeilijk van dat virus af!
Ik ben via epc op deze site terecht gekomen en ik vind dit nu al een veeel vriendelijker forum!!
Ik hoop dan ook dat hier meer mensen hun hobby vraagjes durven te stellen!!
We zijn nooit te oud om iets te leren toch?
oja mijn bouwjaar is 68 dus ben nogal traag van begrip soms . :grin:
Laatst gewijzigd door rags op 23 apr 2010, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

59-chris

Bericht door 59-chris » 11 apr 2010, 15:10

Hallo Allemaal,
Ik heb mij net registreert op dit forum en omdat ik nieuw ben zal ik mij even voorstellen:
Ik ben dus Chris en op jonge leeftijd al bezig met elektronica.
Ooit eens diverse zenders gebouwd. Ik had er al eentje gemaakt toen ik 13 jaar was.
Door omstandigheden besteedde ik de laatste jaren niets meer aan de hobby (20 jaar !) maar wil deze nu weer oppikken. Ik luister veel naar de diverse banden en wil graag weer eens wat gaan bouwen. Zit toch in het bloed hé? Wel wat veel ouder inmiddels maar de spirit is er !
Volgens mij kan ik hier wel de nodige inspiratie op doen ! :grin:

Groet,
Chris

ome joop

Bericht door ome joop » 11 apr 2010, 15:45

Zo, ik dan ook maar.

bekend op forums ben ik niet erg, maar mijn radio geschiedenis is van de jaren 80 en begin 90. Bij wat kleine stationnetjes rond en in Hoorn gezeten, later bij Ideaal FM in Enkhuizen.
Daarna eigenlijk bemoeizucht gehad van vrouwen die anti radio waren, maar na de scheiding weer wat aan de hobby. Ben nu met wat amateurs uit Hoorn bezig op 35cm.

Zal binnenkort eens wat vragen over solderen met onderdeeltjes zonder draadjes, SMD hoe dat moet.
Heb nu een pincet en bouw, maar soms gaan ze stuk.

Groetjes uit Hoorn, Johan bijgenaamd jopie. (vandaar ome Joop)

chrisduzz
Super poster

Bericht door chrisduzz » 21 apr 2010, 15:07

dan zal ik ook niet achter blijven..
Ik ben Chris ( 1975 ) en ook al op vroege leeftijd besmet met het virus . Natuurlijk begonnen op de 27mc en al snel een jostkit gekregen van een buurman. Dit tot grote ergernis van mijn ouders . daarna , ben ik mede amateurs gaan op zoeken in de buurt en werd al snel ingeburgerd in de wereld van de grote piraten. Aangezien ik me meer voor de techniek begon te intreseren , ben ik me gaan verdiepen in stuur zendertjes .
ik heb veel geleerd van Klaas ( BD ) en anderen om me heen toen .
Een 10 jaar geleden was ik degene die met een 4 traps buizen stuurzender kwam , waar ongeveer half groningen mee draaide.
maar omdat ik een baan kreeg , en daar zelfs telefoon kreeg omdat een stuurzender een streepje minder vermogen gaf als de avond ervoor ben ik daar me gestopt .
de interesse is gebleven , en ben altijd nog voor een select groepje aan het ontwerpen en bouwen.
tot zover...
Chris
Tis maar wat je er van maakt

andre

Bericht door andre » 26 apr 2010, 11:23

Ook maar even een berichtje vanaf deze kant ;)

Ik ben André. Bouwjaar '89.
(Dat scheelt nogal met de rest van het forum zo te zien haha)

Vanaf dat ik kon lopen liep ik ook met kabels te zeulen. Voor de verjaardag toen eens een experimenteer box gekregen. Hier kon je kleine schakelingen mee opbouwen. Zoveel mee geknutseld dat de helft van de onderdelen kapot gingen van slijtage.
't lag dus ook redelijk voor de hand om een opleiding in die richting te gaan doen.

Voor de hobby knutsel ik graag wat met audio en hf. bawa

Tot zover een beetje vanaf deze kant.

Piet

Bericht door Piet » 05 mei 2010, 15:13

Zo nu is het de beurt aan mij: Piet is de naam, ben van 1966 en in 1982 begonnen met zo'n josti-kit op een houten plankje, niet erg stabiel en op iedere freqentie een andere modulatie maar kreeg de smaak te pakken.
In 1986 kocht ik stentor voor 150 piek en een 8 elements fuba voor 135 bij een electronicazaak. De fuba werd op zolder geplaatst op een terrasvoet en via witte 75 ohm coax verbonden met de zender.
Bij Tandy schafte ik een Alecto mengpaneel aan en via de platenspeler draaide ik zo nu en dan muziek maar het rapporten vond ik veel leuker. Na verloop van tijd merkte ik dat ik weinig rapporten kreeg en besloot een collega amateur en vriend er bij te halen.
Het bleek dat de mrf 237 defect was, hij had heel wat op voorraad en met een 180 watt soldeerbout werd de zender vakkundig gerepareerd.
Na een aantal vervelende telefoontjes en bedreigingen heb ik toen besloten om met zenden te stoppen. Het is altijd wel blijven kriebelen en via epc, klompenboer en diverse fora waaronder deze bieden mij veel interessant leesvoer. Als ik lees van de projecten op deze site bevind ik mij op een beduidend lager niveau maar vooralsnog vind ik het allemaal reuze interessant.
Grtz :music

59-chris

Bericht door 59-chris » 05 mei 2010, 22:54

Hallo Piet,

Nou die Jostikit is voor mij ook geen onbekende.
Ik heb er ook een gehad. De oscillator transistor iedere keer vervangen door een andere... nog net even wat meer vermogen......
Wat een tijden!

Hiervoor had ik een zender van het bouwpaketten merk Amtron.
Weet niet of dat nog bestaat? Was eigenlijk het zelfde als een Jostikit alleen was de lf en hf gescheiden van elkaar en het zat in een mooi blauw kastje. Ik had er zo een eind 1976.

Daarna met een drietraps transistor aan de slag gegaan. Was veeeeel stabieler.
Achteraf ook niet zo vreemd. Daarna nog wat buizen zenders gemaakt.
Met een ECC85, een EL95 en een QQE03-12. Goed voor zo'n 10 watt.

Groetjes,
Chris

hakana

Bericht door hakana » 06 mei 2010, 10:35

nou dan zal ik ook is een poging doen

als klein jonkie begonen met het verbranden van me vingers met de soldeerbout . he dat ding is warm .. pa waar is dat voor ..
naar een korte uit leg kreeg ik dus van pa me eerste knutsel project . een vu meter . .

dit is zo lang door gegaan tot ik op een bepaalt moment jaar of 14 in aan raking kwam met een piraat uit de buurt
dit tot groote spijt van me vader (lang verhaal maar ) maar hij had het eerder ook gedaan met zijn jongste broer .
en die was toen net over leden dus het brachten wat emoties mee , toch weer hielt dit me vader niet om zijn ouwe spullen
en fotos te laten zien zo dat deze kwaai jongen nog nieuw schieriger werd. Dus het was zo ver gertjan moest ook een zender hebben , Pa zij soldeer hem dan maar zelf zo gezegt zo gedaan de eerste lampen bak werd gemaakt een QQE06/40 best een leuk vermogen in die tijd . maar me vader liet me zelf zo veel mogelijk uit zoeken en heeft dit ook lang vol gehouden .

naar enkele jaren ben ik dan maar een electro op leiding gaan doen en ben toen in de besturings techniek aan het werk gekomen (plc freqregelaars enz enz )

toch altijd met de hobby in de kop rond gelopen . en 3 jaar geleden begonen met het clonen van een audio bak . maar dit ligt door omstandig heden effe stil . . te druk met de woning .

tegen woordig werk ik in delfzijl in de stoom centrale delesto . dus zit wel weer in de hoog spaningen .
alleen iets meer dan men hier gewend is gemidelt ..

nou dit ben ik dus ongeveer nu 28 jaar oud of jong gek op alles wat ik nog niet weet
en altijd in voor leuke projecten

gertjan

Pietje Puk

Bericht door Pietje Puk » 28 mei 2010, 17:03

Hallo

Ik ben Pietje Puk (nick natuurlijk).

Ik houdt mij bezich met veel solderen enzo.. (vooral zendertjes) Heb nog niet zo veel verstand van dit allemaal maar vindt dit forum wel leuk om van te leren.

radiovaltino

Bericht door radiovaltino » 13 sep 2010, 17:54

zo allemaal op dit forum ik was een beetje aan het surfen op het internet en kwam deze forum tegen ik dag dat is wel een leuke forum dus ik even mijn aan melden en zag allemaal leuke snufjes ik ben jeroen de eigenaar van radiovaltino in denhaag ben al zo 25 jaar aktief
de lopen jaren niet meer dat er niks meer in de band zit hier ik bouw zelf ook heel graag en op dingen uit proberen hoe het werkt :DJ :microfoon

rtd

Bericht door rtd » 02 okt 2010, 22:49

hallo weer een nieuw komer,

ik ben mark uit leeuwarden en draai onder de zend naam *R*T*D* (Radio turbo drive).
heb wel vaak vragen over bepaalde dingen wat ik soms niet weet van het zenden.

Plaats reactie