Nieuwkomers en posten!

Forum mededelingen en je mag je je hier ook voorstellen.
Lampje
Beheerder

Re: Nieuwkomers en posten!

Bericht door Lampje » 02 okt 2011, 17:03

PA0ETE schreef:Eers ff kijken of het me aanspreekt natuurlijk :-)

Ik ben PA0ETE (voornaam John), enigszins verslaafd aan hoogfrequent. Ik doe op hobbygebied teveel om op te noemen. QTH Amersfoort, medebeheerder/moderator van dat andere forum :-)

Behalve in nieuwe technieken en bijv. Tetra en D-STAR heb ik ook nogal een zwak voor analoge techniek, en morsetelegrafie. waarbij ik allergisch ben voor automatische seinsleutels en helemaal voor toetsenbordenkloppers. Hakblokken is je ware, zelfs als je een slecht seinschrift hebt :-)
Welkom op een forum voor jan en alleman.... Het maakt ons niet uit....
Gadverdarre, hakblokken, leuk voor de liefhebber maar sinds ik van mijn moeder rond 1980 een ETM-4C heb gekregen staat die nog steeds hier te tetteren, voor twee weken terug nog nieuwe batterijtjes geplaatst en daar gaat die weer. De ETM4c wordt wel wat minder, twee geheugens van de drie werken niet meer, maar dat is niet echt nodig :loll:

Nu weer naar de soep...
Afbeelding
De Beste Stuurlui Staan Aan Wal
"The box said that I needed to have Windows 98 or better... so I installed Linux."
Ledigheid is des duivels oorkussen

Odynn
Gaat binnenkort een soldeerbout halen

ook ff voorstellen!!!

Bericht door Odynn » 10 okt 2011, 18:47

Hallo,

Ik zal me even voorstellen
Mijn naam is Mark ik ben 44 jaar en heb in de jaren 80 en 90 op 3 meter gedraaid onder de Blauwe engel vanuit Almelo met een aantal bekende amateurs zoals de Boswachter , Rover en Arizona , H.S.A. , Panter , Scheepsjager
ik ben er een hele tijd tussenuit geweest maar heb weer een aantal zenders aangeschaft want ik kan het toch niet laten
alleen draai ik niet meer op 3 meter want daar is geen lol meer aan met die grote meneren met al die kilowatts
ik heb me maar een middengolfzender aangeschaft en een kortegolfzender
ik ga nu draaien onder de naam Odynn vanuit twente op 1647 en 6305
verder allemaal gegroet en succes met de hobby

Mark.... Odynn Radio Twente

Odynn

Bericht door Odynn » 10 okt 2011, 18:50

En wat die soldeerbout betreft ik heb er wel 4 maar ik heb 2 linkerhanden............

Hans de Swan

Bericht door Hans de Swan » 22 okt 2011, 09:47

59-chris schreef:Hiervoor had ik een zender van het bouwpaketten merk Amtron.
Weet niet of dat nog bestaat? Was eigenlijk het zelfde als een Jostikit alleen was de lf en hf gescheiden van elkaar en het zat in een mooi blauw kastje. Ik had er zo een eind 1976.
Grappig, ik heb hier nog zo'n Amtronzendertje liggen, alleen dan in een dumpgroen kastje. Vond 'm na jaren weer terug in een verlaten zolderhoek. coool

Naja, zal mijzelf dan ook maar 's voorstellen. Ik ben Hans, bouwjaar '64 en afkomstig uit Friesland. Het gros van wat hier beschreven werd, komt me zeer bekend voor. Heb de populariteit van de MG nog behoorlijk bewust meegemaakt, vandaar ook mijn interesses in het offshore-gebeuren. In de 80-er jaren ook aktief bezig geweest op de FM en 27 Mc, maar toch wonnen de 'kraakjes' en 'piepjes' van de MG én KG het en ben ik jaren geleden weer teruggekeerd naar m'n 'roots'. In de laatste jaren minder aktief door werk en privé, maar nog wel redelijk aktief (of aktief geweest) op diverse fora, die iets te melden hebben op dit gebied.

O ja, heel af-en-toe doe ik wat als vrijwilliger bij Radio Waddenzee/Seagull. Voor mij is er niets mooier dan aan boord te zijn van een zendschip... thumbsup

fluxfm
Contacteer:

Bericht door fluxfm » 10 nov 2011, 13:50

Met dank aan Fred :-)

Kreeg onlangs een mail met een herinnering aan het forum! Ja ook ik had tijdje geleden mijzelf al eens aangemeld.
Maar was eigenlijk bezig met een middengolf experiment! Maar de herinnering aan dit forum heeft er inmiddels voor gezorgd dat ik weer retour ben op 3 meter. Beetje rustig aan wel, heb nog een dwangsom open staan, maar toch.

Zendertje is er! En een 5/8e staat op de mast. Hoewel die 5/8e niet helemaal goed is.. Afijn! Een lezer erbij en retour aan de band!

Groeten uit de Betuwe,

Michel
Groeten,

Michel
FluxFM Meteren
http://www.fluxfm.nl

telstar-radio

Bericht door telstar-radio » 05 jan 2012, 13:45

Hallo mijn naam is tonie uit doetinchem.
en ook ik werd 25jaar terug besmet met die geweldige virus.
ik draai op de fm en de kg mg am,dus aktief genoeg,het maken van antennetjes of een draadje spannen lukt me nog wel,maar super technies ben ik niet.
al red ik me wel met vele dingen,leuk forum dit hier,leer je weer wat van,en lees leuke topics hier.
wij gaan vaker kijken en reageren hier zo gr toon telstar doetinchem....

Atlantis N.W.O

Bericht door Atlantis N.W.O » 25 mar 2012, 15:51

Hallo weer een nieuwsgierige nieuwkomer hier...
ben van het bouwjaar 1960 en met het hf virus besmet.
zelfbouwen met buizen is m,n grootste hobby.

René
Super poster

Bericht door René » 25 mar 2012, 16:07

Welkom, en buizen, aan wat voor soort moeten we denken.
De 03-12 of meer richting de 3cx15000 serie ??

Groet,
Rene
blackberry, ja ze waren lekker dit jaar.
handen vol geplukt en maar smullen.
Nu maar hopen dat ze volgend jaar net zo lekker zijn.

scheepsjager

Bericht door scheepsjager » 06 mei 2012, 16:58

hoi met de scheepsjager en madonna
uit de kop van overijssel
heb ge draaid in de jaaren 1970+80+90+2003
van uit almelo jaaren 70 +80 op de FM
en in 90+2003 uit de kop van overijssel
groeten :music

fred amateur
Beheerder

Bericht door fred amateur » 06 mei 2012, 19:49

Vaak gehoord en ook wel eens met je gewerkt op de FM, heel lang gelden toen je nog in Almelo zat. :grin:
Vriendelijkheid kost niets meer, maar maakt het leven stukken aangenamer..!

pe1amh

Nieuwkomers en posten!

Bericht door pe1amh » 31 jul 2012, 19:31

Hallo Allemaal,

Ik heb mij zojuist geregistreerd op dit forum en omdat ik nieuw ben zal ik mij even voorstellen:
Mijn naam is Arnold en ben als zendamateur (PE1AMH) sinds de jaren 70, dus de vorige eeuw, al bezig met elektronica.
Veel geknutseld en al een lange tijd bezig anderen aan het knutselen te krijgen.
Sinds 1997 werkzaam als voorzitter van de NVRA te Haarlem (zie ook: http://www.nvra.net) een actieve haarlemse lokale vereniging van 125 leden. De NVRA heeft een eigen gebouw in Haarlem en heeft elke week op woensdag hobbyavonden.
Op deze avonden zijn wij knutselaars en bouwers behulpzaam en beschikken in over een uitgebreid meetinstrumentarium.
Wij zijn op zoek naar nog meer nieuwe leden en hopen vooral de jeugd weer belangstelling te laten krijgen voor onze leuke hobby.
Woon je in Haarlem e.o. omgeving kom dan langs, dan maken wij jou enthousiast.
We doen echt van alles op het gebied van HF-VHF-UHF-SHF, ATV en de NVRA is ook de drijfveer van DARES R12 Kennemerland.
Kijk nu maar snel op de genoemde web-site, kom achter je computer vandaan en beleef de ''real time world of NVRA'' waar de soldeerpook altijd aan staat.

73's Arnold PE1AMH (voorzitter NVRA)

Dré

Bericht door Dré » 16 nov 2012, 13:11

Hallo allemaal,
Ik ben André

Door me wat meer in het zendamateur-gebeuren te willen verdiepen
ontkom ik niet aan een technisch forum.

Ik hoop via dit forum wel wat fijne kneepjes van de technische kant te leren,
met andere woorden: "ik weet wat een soldeerbout is maar daar houdt het dan ook mee op". :oops:
Voorlopig zal het hier wel uit lezen bestaan, al schroom ik niet om zo nu en dan
een vraag te gaan stellen als het één en ander niet geheel duidelijk is.

Groeten,

André :DJ

fluxman

Bericht door fluxman » 16 nov 2012, 20:21

Hoi allen,
Na een flinke tijd afwezig te zijn geweest (om privé redenen) toch maar weer de hobby, wat er nog van resteerde, opgepakt. Sommige dingen moet je maar laten rusten en dat doe ik dan ook maar. Ben overigens razend benieuwd wat er in deze periode is ontwikkeld en bijgekomen. De techniek staat niet stil en alhoewel de componenten steeds kleiner worden, doe ook ik mijn best om ze nog enigzins verwerkbaar te krijgen in een ontwerp.
Jaja, na je 50e gaat het gewoon wat minder, is waar... :wink:
Theo, dank voor de hulp bij de registratie, het is gelukt zo te zien! :grin:
Zo en nu eerst mijzelf inlezen zoals dat zo treffend wordt omschreven door van Dale.
73's, cheers.

Dr.Z

Bericht door Dr.Z » 12 feb 2013, 21:10

Goedendag allen, de naam is Maarten, als laatste bekend onder de naam DRZ uit Zaandam.
De laatste tijd begint het HF weer te heet te borrelen in het bloed, waar het rond het jaar 2000 afgekoeld werd door een vrouw/huwelijk en andere tegenslagen in het leven. ;)
Vanaf eind jaren '70 als jonge jongen actief op 3 meter, later richting 60cm, 23 en één van de eerste pioneers op 3cm.
Ik heb diverse mensen uit de goede oude tijd gesproken die immer nog bezig zijn met het radiogebeuren en hoewel ik geen mogelijkheid heb om een antenne te plaatsen, wil ik mij toch weer eens gaan orienteren op de HF.

Grt's
De DRZ aan de baaaaaand!!! :D

fred amateur
Beheerder

Bericht door fred amateur » 12 feb 2013, 22:44

Welkom Maarten, oud gediende....!
Vriendelijkheid kost niets meer, maar maakt het leven stukken aangenamer..!

Plaats reactie