Nieuwkomers en posten!

Forum mededelingen en je mag je je hier ook voorstellen.
Der_Rudy
Gaat binnenkort een soldeerbout halen
Contacteer:

Re: Nieuwkomers en posten!

Bericht door Der_Rudy » 23 okt 2010, 16:29

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Ruud geboren in 1971 en kom uit Opmeer (voorheen Alkmaar)

Na jaren lange afwezigheid op 3 meter ben ik door het verzorgen van een evenementenzender hier in de gemeente weer betrokken geraakt bij het radio maken (ok nu wel legaal, maar niet minder spannend voor mij)...

De reguliere uitzendingen zijn gedaan met een RVR Touch 30S, alleen bleef de drang naar RDS bestaan...
Dus flink op zoek naar een mooie RDS oplossing.....

Van een kennis een hele mooie Profline sfm rds ds2 gekregen en druk op zoek gegaan naar een leuk schema om van de 10mW een wat of 50 te maken, maar dan het liefst wel regelbaar (het ultieme schema nog niet gevonden)..

Zo dus ook op dit forum uitgekomen ..

Groeten
Ruud
Real amplifiers "glow" in the dark...

René
Super poster

Bericht door René » 05 nov 2010, 10:08

Zo, ook maar een account aangemaakt.
Ik kon via de inlog code van een ander wel meelezen, maar nu kan ik zelf wat posten.

Een aantal kunnen mij wel, volgens mij heeft één van de moderators mij ooit op dit forum gewezen, en is leuk, beter dan het radioforum.

Ik ben René en werk in de HF, en zie af en toe hier best wel leuke schakelingen langskomen, iets wat ik een jaar of 10 a 20 geleden ook bouwde toen ik nog als centamateur aktief was.
blackberry, ja ze waren lekker dit jaar.
handen vol geplukt en maar smullen.
Nu maar hopen dat ze volgend jaar net zo lekker zijn.

radiogalaxy

Bericht door radiogalaxy » 05 dec 2010, 15:22

Hallo allemaal, ik kwam toevallig tijdens het surfen op dit forum terecht en zag direct al wat bekende namen, vandaar dat ik me maar even geregistreerd heb, hf-electronica en antenne techniek is mijn grote hobby net als de meeste hier en daarom hoop ik ook hier de nodige interesses met elkaar te kunnen delen,

Groetjes Walther 73"s thumbsup

parelridder
Heeft zijn eerste rol tin al op
Contacteer:

Bericht door parelridder » 11 dec 2010, 21:28

HI, Ik doe dan ook maar een poging.. via circuit online kwam ik hier terecht en zie veel onderwerpen die mij interesseren. Ik ben niet echt een piraat maar ben wel wat aan het experimenteren met randapparatuur als stereocoders en sinds kort ben ik me aan het verdiepen in radiodatasysteem. Voor het testen gebruik ik een profline..
Allemaal leuke onderwerpen
johan
Nobody is perfect and i am nobody.

René
Super poster

Bericht door René » 30 dec 2010, 10:03

Nieuwkomers en posten.

Ik heb steeds meer de indruk dat dit een lees clubje is.

915 gebruikers die in iets van twee jaar al 4032 berichten hebben gepost. Men vergeet dat een forum draait op het posten van berichten, zonder berichten geen forum.
Daar begint dit forum wel op te lijken, steeds meer nieuwkomers die vergeten berichten te posten.

Erg saai zo.

Vertel eens wat je zelf met de radio hobby doet, of je weet wat een soldeerbout is (en wat het gevoel is als je die verkeerd om vast houdt :? ), en of je wel eens een weerstandje heb gezien,.
Indien ja, heb je er wat mee gemaakt, en zo ja wat ??

Ook de kleinste schakelingen worden enthousiast ontvangen, is het niet legaal, geen punt, schrijf er over.
Heeft de ander weer leesvoer. :wink:
blackberry, ja ze waren lekker dit jaar.
handen vol geplukt en maar smullen.
Nu maar hopen dat ze volgend jaar net zo lekker zijn.

Vincent Bruinink
Silver Member
Contacteer:

Bericht door Vincent Bruinink » 30 dec 2010, 14:14

Ik ben zelf ook meer een lezer dan een schrijver voor wat betreft het bezoeken van forums. Altijd al geweest en zal ook wel zo blijven. Lekker languit op de bank met de laptop een beetje surfen. Op mijn werk en op mijn hobby kamer wordt er al genoeg software geschreven :grin:

Af en toe als ik het onderwerp interessant vind wil ik wel eens reageren maar de interesse is op dit moment ver te zoeken. Zoals nu uit verveling :oops:

Momenteel erg druk om mijn projectjes te verkopen om zo de kosten die ik de afgelopen jaren gemaakt heb een beetje terug te verdienen.
"Sound is an illusion" - Linkwitz

PE5PVB
Super poster

Bericht door PE5PVB » 30 dec 2010, 15:52

Vincent,

Aan de andere kant heb je zelf natuurlijk ook al regelmatig het een en ander aangekondigd. Ik kan me een DSP project herinneren en je was met een RDS project bezig. Helaas tot op heden weinig van terecht gekomen. En dat is jammer, want je hebt behoorlijke kennis in huis en kunt op die manier een aardig steentje bijdragen om mensen te motiveren wat te gaan doen.
check: http://www.pe5pvb.nl/

moan
krijgt de smaak te pakken

Bericht door moan » 30 dec 2010, 18:50

kunne we dan geen actie op touw zetten:

""Hoe helpen we Vincent de winter door..???""

:gez

Harm
Silver Member

Bericht door Harm » 30 dec 2010, 23:43

moan schreef:kunne we dan geen actie op touw zetten:

""Hoe helpen we Vincent de winter door..???""

:gez
De oplossing ligt voor de hand, koop Vincent zijn projecten dan komt hij weer een beetje in een ruimere jas te zitten en kan hij de draad weer oppakken.
Misschien een :idea:.
If it ain't broken, don't try to fix it.

moan
krijgt de smaak te pakken

Bericht door moan » 31 dec 2010, 10:03

vincent, wat heb je nog liggen waarvan je verlost dient te worden??

Vincent Bruinink
Silver Member
Contacteer:

Bericht door Vincent Bruinink » 31 dec 2010, 10:41

Ehm, niets eigenlijk.. Het is leuk als ik af en toe een stereo en/of RDS encoder verkoop maar het is geen must. Voor het geld hoef ik het niet te doen, alhoewel het geld wat ik met de hobby verdien wel weer 100% aan de hobby besteedt wordt.

In principe is het een luxe probleem omdat ik van mijn hobby mijn werk heb weten te maken. Daardoor staat de hobby hier in huis op een laag pitje.

Op dit moment ben ik ook zo`n beetje door al mijn ideeën heen en heb ik niet zo`n trek om de projecten die nog niet helemaal af zijn te voltooien (DSP stereocoder, 15W FM exiter). 16x sample stereocoder en USB RDS encoder zijn wel af :grin:
"Sound is an illusion" - Linkwitz

janblx

Bericht door janblx » 08 jan 2011, 08:20

hallo ik ben jan uit drenthe
ik heb me hier aan gemeld omdat ik een link kreeg van een andere site en wilde dit graag zien
in de toekomst kan ik jullie ook helpen met diverse

mike972

Bericht door mike972 » 11 jan 2011, 13:18

Hallo mensen,

Ik ben mike en kom uit Den Haag en wil 23 cm of 35 cm zenden / ontvangen dus hoop hier wijzer te worden.

Groeten

gjk748

Bericht door gjk748 » 11 feb 2011, 22:12

nou laat ik ook eens wat ,van mij laten horen
ik ben gerrit ben all van jonge leeftijd over de band aan het zwerven let aub niet op mijn tiep of taalfouten
ben ook maar een stads mens op leeftijd maar wel veel intressen op zend gebeuren
vooral over piraten freq hoop hier wat wijzer te worden :gez :music :microfoon :DJ

Petertje

Bericht door Petertje » 01 mar 2011, 19:42

Hoi

Goed dan zal ik me ook even voorstelen,ik petertje ben van "69.
Ik was 12 en knutselde mijn speakers aan elkaar,bij 16 ben ik mijn eerste meertraps zenders aan het knutselen wat ook nog vaak fout ging het ding deed het meestal niet.(met de bekende MRF) :piraat
Ben het met Rene eens post gewoon alles wat je wilt. *O*
Ik heb zelf de MTS Energie automatisering gedaan in 93 maar de hobby en dus HF/VHF bleef zo af en toe toch prikkelen.
Nou bouw ik de Modulator in FM met PLL,en ben ook bezig met de eindtrappen daarachter.(en evt berekening).
Ook de lampen audio is aan mij besteed en ook al vele ook eigen ontwerpen gebouwd.(zelfs met 4cx)(807)(6l6)
Dus ik verwacht wel een paar leuke vragen.
Laatste tijd ook bezig met actieve audio correctie.

Veel plezier gewenst groeten Petertje. thumbsup

Plaats reactie