Nieuwkomers en posten!

Forum mededelingen en je mag je je hier ook voorstellen.
Jef
Gaat binnenkort een soldeerbout halen

Re: Nieuwkomers en posten!

Bericht door Jef » 10 mar 2011, 16:40

Ik ben Jef, kom uit Emmen..
Ben denk ik een van de jongste hier, 15 jaar namelijk.
Verder hobby ik zeer veel aan brommers ( 14 staan, Kreidler, Puch Maxis, ''hasjpuchs'' Zundappje en een Rieju Spike )

Verder hoop ik hier wat info weg te halen voor een klein zelfbouw zendertje voor op de 3meter.

Heb al wel gezien dat er zeer veel info op het forum staat en dat de mensen elkaar graag helpen!
Als er nog vragen zijn, stel ze gerust haha :lol:

Groet'n, Jef

Colt

Bericht door Colt » 31 mei 2011, 20:34

Hallo

Ik heb me net lid gemaakt :lol: .
Ik moet zeggen dit is een heel mooi forum.
Ziet er erg netjes uit supper.

Greetzzz

evert384
Silver Member

Bericht door evert384 » 31 mei 2011, 21:58

Beste mede hobbyisten,

Even kennismaken.

Ik ben Evert, ben 55jr. en kom uit Zaandam.
Heb beroepsmatig niets met electronica van doen (bouw), voor mij is het dus een echte hobby.
Ben al heel lang geintresseerd in HF, heb een PE1 sinds 1977.

Ben voorbereidingen aan het treffen om over een poosje op 35cm uit te kunnen komen.
Moet alles zelf maken, zelfs m'n R7000 doet het na al die jaren niet meer
Moet zeggen dat m'n eerste experimenten redelijk succesvol waren (osc en pll).

Deze site is voor mij erg leerzaam (is het al snel!) en doe er veel leuke ideeën op.
Schema's die "goed werken" zijn hier zo te vinden, super!!

Tot zover dit relaas,

Evert

tukker48

Bericht door tukker48 » 30 jul 2011, 09:39

h.oi , mijn naam is karel bruinink , woon in almelo en ben 63 jaar. Ook ik ben al heel wat jaartjes terug begonnen met de bekende jostikit. Daarna in de jaren 80 heb ik me bezig gehouden met het bouwen van de bekende 2 trap , E88CC met de QQE03/12 met het vermogen van 12 Watt. Je draaide toen van Almelo naar Groningen , momenteel ondenkbaar..Nadien heb ik me nog een tijdje bezig gehouden met het zenden op de 27 Mhz ( 40 Watt SSB). Momenteel staat hier alles op een laag pitje , maar zoals je weet , het bloed kruipt..............

René
Super poster

Bericht door René » 30 jul 2011, 10:07

Ja, het is wat hè Karel,

Vroeger, in die goede oude tijd met 12 Watt naar Groningen.
In de 70 er jaren had ik een 1,5 Watt BF199 oscillator, BF 199 buffer en een 3866 eindtrap en dan van Hoorn (NH) op een 3 el (10 meter hoog) naar Johny in Dalfsen.

Inderdaad door de vele grote vermogens en het daarbij behorende ruisniveau heb je daar nu een kW voor nodig.
blackberry, ja ze waren lekker dit jaar.
handen vol geplukt en maar smullen.
Nu maar hopen dat ze volgend jaar net zo lekker zijn.

Jassy
Heeft zijn eerste rol tin al op

Bericht door Jassy » 12 aug 2011, 16:02

Ook hier nog even:

Ik ben Jasper en kom uit Ootmarsum en ben 23 jaar. Ik ben al geruime tijd een stille lezer, maar zal nu ook zo nu en dan mee gaan schrijven. Dank aan iceman voor de tip ;)

Ik hou mij met name bezig op het gebied van FM en DAB DX. Ik heb daarvoor een 5 Element RFT Antenne tezamen met een Sony XDR S3-HD. De allerbeste tuner die op dit moment te krijgen is. Voor DAB gebruik ik een Fuba 10 Element Band III Antenne tezamen met de Microspot RA-318. Eveneens een gevoelige DAB Ontvanger.

Verder hou ik mij bezig met zendtechniek. Niet zelf, maar vind het altijd wel interessant om daar dingen over te horen. Ook met betrekking tot gecoördineerde vermogens/richtdiagrammen en nieuwe frequenties ben ik zeer snel op de hoogte ;).

Geregeld ga ik wel eens naar een zendstation toe, met name in Duitsland. Heb reeds het een en ander gezien en was zeer onder de indruk.

snowboardman
Silver Member

Bericht door snowboardman » 12 aug 2011, 21:44

Hoi Jasper,

Welkom op het forum :wink: ik heb ook een Sony XDR S3-HD (moet nog gemod. worden)
Ik ben ook erg te spreken over de ontvangst (selectiviteit/gevoeligheid) :music

Jassy
Heeft zijn eerste rol tin al op

Bericht door Jassy » 12 aug 2011, 22:51

snowboardman schreef:Hoi Jasper,

Welkom op het forum :wink: ik heb ook een Sony XDR S3-HD (moet nog gemod. worden)
Ik ben ook erg te spreken over de ontvangst (selectiviteit/gevoeligheid) :music
Ik zit ook over zo'n printplaatje te denken waarmee je RDS-PI enzo uit kan lezen. Ik ken iemand die het heeft, is echt heel gaaf.

Wat ik alleen jammer vind is dat je daarvoor de halve radio moet verbouwen. Het liefst heb ik gewoon dat ik achter een stekkertje heb waar ik hem op aan kan sluiten wanneer nodig. Bovendien ben ik niet zo gek op dit soort modificaties, vooral niet nu de XDR S3 een waar collectors item dreigt te worden (Ze worden al geruime tijd niet meer gemaakt, en heel erg veel zijn er niet in Europa!).

snowboardman
Silver Member

Bericht door snowboardman » 13 aug 2011, 13:53

Ja, heb ik ook naar gezocht.
Ik heb al contact gehad met Ced van het " www.dxfm.fr " forum voor een rds/ signal printje zie hieronder
http://www.dxfm.fr/wordpress/?p=758

Maar helaas ze waren al op.

moeraskever

Bericht door moeraskever » 22 aug 2011, 20:02

Hallo Goedenavond,

Ik ben voor het eerst hier op het forum. Een kijken of er nog leuke ideeen zijn en of er nog wat kennis te winnen is. Een boom of lantaarnpaal niets is voor ons te gek! devil

dotinga00

Bericht door dotinga00 » 30 aug 2011, 21:47

Ondanks dat ik al heel wat heb gepost, zal ik me hier ook maar eens even voorstellen. Mijn naam is Marcel, ben inmiddels 46 en op 11 jarige leeftijd vond ik bij mijn oom in zijn werkplaats een Jostykit HF65. Daar is alle "ellende" mee begonnen. De welbekende 2219, 3535, 3688, en de BLY's waren snel gemaakt. De RCD had het net zo snel in de gaten, drie keer gepakt en de laatste keer was op mijn 17e met TV. Toen ben ik toch maar gestopt...
Drie jaar geleden door een collega weer opnieuw besmet geraakt, en dit keer maar mijn F-machtiging gehaald. Maar toch blijf je ook bezig met wat er niet mag.... Maaar vrijwel alles wat niet mag gaat op de dummyload,en het is dan ook zeer regelmatig erg warm in mjn hobbyhok :wink:

Marcel

SoLo

Bericht door SoLo » 31 aug 2011, 07:45

Ik zal maar effe de officiële weg volgen.

Mijn naam is Ad, ben 47 jaar, uit het zuiden van t land en sinds jaar en dag bezig met electronica. HF heeft de meeste interesse maar ook het programmeren van pic's en het schrijven van software daarvoor heeft mijn belangstelling. Van Mg tot 3 cm.
Eigenlijk zo'n beetje alles wat hoog-frequent is wel. Het is dan ook mijn werk.

Ik zag al de nodige bekende namen op het forum. Het lijkt me dus ook best gezellig hierzo.

peerke128

Bericht door peerke128 » 17 sep 2011, 19:55

Goedeavond,

Na al een paar keer hier terecht gekomen te zijn besloot ik me toch maar eens te registreren! Misschien dat mijn username bij sommigen wel bekend in de oren klinkt van CO, maar ik betwijfel het!

Ik ben beginnende in het RF deel van de electronica en hoop hier dan ook veel te mogen leren ;)
Peerke

PA0ETE

Bericht door PA0ETE » 02 okt 2011, 15:18

Eers ff kijken of het me aanspreekt natuurlijk :-)

Ik ben PA0ETE (voornaam John), enigszins verslaafd aan hoogfrequent. Ik doe op hobbygebied teveel om op te noemen. QTH Amersfoort, medebeheerder/moderator van dat andere forum :-)

Behalve in nieuwe technieken en bijv. Tetra en D-STAR heb ik ook nogal een zwak voor analoge techniek, en morsetelegrafie. waarbij ik allergisch ben voor automatische seinsleutels en helemaal voor toetsenbordenkloppers. Hakblokken is je ware, zelfs als je een slecht seinschrift hebt :-)

PA0ETE

Bericht door PA0ETE » 02 okt 2011, 15:19

P.s. gaat helemaal geen soldeerbout halen. Heb een Weller Magnastat (uit 1978!), die staat hier naast me. Heb ook nog een grote voorraad loodsoldeer want ik houd niet van geklodder ;-)

Plaats reactie